Brandgoesusaagain.reismee.nl

5e dag 11 augustus 2014

Ja, we gaan al wennen, vandaag om 6.15 uur wakker. Het begon vanmorgen al met 30 graden. Jeetje ook dat is even wennen. Lekker ontbeten en daarna snel onderweg. Nog even met mijn zus gebeld, om haar te feliciteren. Vandaag hebben we een wat lange afstand voor de boeg. We gaan naar Phoenix en moeten ongeveer 400 km. rijden. Maar onze tussenstop is in Joshua Tree National Park. Dit nationale park staat bekend om de Joshua Trees. Een mooi soort bomen. Ook heeft dit park vele rotsformaties. Toen we het park inkwamen, kregen we gelijk een regenbui. Maar die was van korte duur. We hebben er twee wandelingen van 1 mile gemaakt, en dat viel niet mee in deze hitte. Om half drie dachten we maar eens richting Phoenix te gaan, alleen bleek dat nog 4 uur rijden te zijn. In het park bleek het laatste stuk weg vervangen te worden, waardoor we moesten worden begeleid door een convoi patrol. Dat duurde ook bij elkaar een half uur. Nou en volgens ons heeft het hier in maanden niet geregend, maar vandaag brak zowat de hemel open. We hebben nog wat stevige buien gehad onderweg. Maar het blijft gewoon 42 graden, hoor!!

Miran

Wow, veel regenbuien dus voor jullie.
En dat park is geweldig met die grote bomen.
De temperatuur is wel hoog hoor.
En wij maar denken dat wij het de komende tijd warm hebben met 35 graden ;-).

Vanaf donderdag kan ik niet meer meelezen en/of reageren, dan weet je dat. Maar bij thuiskomst ga ik zeker weer alles lezen wat er ondertussen gebeurd is bij jullie. Dikke knuf en een goede reis verder.

ramona

Wauw gaaf zeg allemaal! Hele mooie foto's..