Brandgoesusaagain.reismee.nl

Dag 18 24 augustus 2014

Nou, denk je alles gehad te hebben, word ik vanmorgen rond (ik denk) half 6 wakker van het geschud van het bed. En ik kan jullie verzekeren dat Leo nog lag te slapen. Ik ging aan mezelf twijfelen en bleef even luisteren, maar ik hoorde verder niets. Later bleek Jessica het ook gevoeld te hebben. Het was waarschijnlijk een naschok van de aardbeving van vanochtend. In Vallejo waar we gisteren vandaan zijn vertrokken was het episch centrum en het had een zwaarte van 6 op de schaal van richter. Een van de zwaarste sinds 1989. Toen we het journaal aanzetten, kwamen de eerste vragen vanuit Nederland al binnen. Nee, gelukkig hebben we niks en zitten we er wat verder vandaan. Maar er werd wel gewaarschuwd voor de naschokken. Geen reden om binnen te blijven, dus op naar San Francisco. We zijn vandaag begonnen met een wandeling naar China Town. Daarna moesten we lopen naar het beginpunt van de cable car. Daar hebben we een rit mee gemaakt. Dat was wel weer een aparte ervaring. Leo hing aan de buitenkant van de tram. Daarna zijn we naar Union square gelopen ( ja we hebben wat af gelopen vandaag, we zijn allemaal 5 cm korter). En vandaar zijn we naar Japan Town gelopen. Phhh, toen moesten we nog terug naar de auto. Ja dat was ook wel weer een terugreis en even zoeken. Want ook de garages zijn in Amerika erg groot!! Als laatste hebben we het rijtje huizen bezocht wat heel vaak gefilmd wordt of in films gebruikt wordt en dat rijtje wordt de postcardrow genoemd. Toen hadden we het gehad en zijn teruggereden naar ons hotel.