Brandgoesusaagain.reismee.nl

Dag 15 21 augustus 2014

Vandaag een heerlijk relaxed dagje. We zijn vanmorgen rond half 10 uit ons hotel vertrokken en onze reis ging naar Reno. Het enige wat we onderweg konden bezoeken was het Lake Tahoe. En dat was een hele leuke ervaring. We moesten wel even zoeken naar een meer van ongeveer 50 km lang en 2 km breed in de droge woestijn, en tussenal die bergen, maar toen we het eenmaal in zicht hadden, was het overduidelijk, daar wilden we naartoe. We hebben de auto geparkeerd en zijn een heel steil pad naar beneden geklommen. Daar hebben we heerlijk relaxed wat pootje gebaat. Ja en toen het pad weer terug. Oeps, phhh. Heel vermoeiend!! Maar wel de moeite waard. En Yen vanavond voor het eerst gegeten bij in N out!! Heerlijk hoor!!

Dag 14 20 augustus 2014

Vandaag hebben we een bezoek gebracht aan Yosemite National Park. Ook dit is weer een heel indrukwekkende ervaring. Alleen hebben we hier meer doorgereden dan in gewandeld. Dit komt omdat we aan de oostkant van het park zaten en alleen de weg naar de Valley duurde al 2,5 uur. Niet dat het een saaie weg was, maar het had hier en daar mooie punten en dan gingen we de auto weer even uit. We zijn dus naar Yosemite Valley village gereden, daar hebben we een wandelingen gemaakt naar de watervallen, maar omdat het nog hoog zomer is waren die zowat opgedroogd. Onderweg hebben we nog wel herten in het wild gezien, maar er werd gewaarschuwd voor beren, de enige die ik gezien heb is Leo!!! Zoals jullie bij de foto's kunnen zien hebben we glacier point bezocht en nog vele andere punten. Nog een bijzonder detail, we begonnen vanmorgen met lange broek, want het was 13 graden, maar al na de eerste stop hebben we de lange broek verwisseld voor de korte, want toen was het 27 graden.

Dag 13 19 augustus 2014

Zo, ook wij hebben vandaag afscheid genomen van het hele hete weer. Wij zijn vandaag van Death Valley naar het beboste gebied Mammoth Lakes gereden. Vanmorgen hebben we nog een bezoek gebracht aan de zandduinen van Death Valley. Daar sta je werkelijk in het midden van de woestijn. Heel heet en alleen maar zand om je heen. Daarna zijn we doorgereden via vele kronkelige weggetjes naar eindpunt van de Valley. We hadden nog een wegopbreking en moesten begeleidt worden door een pilot car. Bij aankomst in Mammoth Lakes was het wel even wennen, het was een temperatuurverschil van 20 graden. Maar we zitten ook wel hoog (9000 ft). Het was jammer genoeg net te laat om nog naar een mooie plek hier in de buurt te gaan. Want dat was niet te doen in onze korte broek. En om 17.00 uur stopte de bus die daar naartoe ging. Dus misschien morgen. Vanavond hebben we het weer lekker rustig aan gedaan.

Dag 12 18 augustus 2014

Zo, bye bye Las Vegas!!! Van het ene uiterste naar het andere. We zijn vandaag vertrokken naar Death Valley. Jeetje wat een hitte!! Het hoogste was 49 graden. Het was buiten bijna niet vol te houden. Er stond veel wind, maar dat maakte het ook heel gevaarlijk, je voelt niet dat de zon dan heel erg brandt. In Death Valley zijn we naar badwater geweest, deze plek ligt 85 meter onder zeeniveau. En er is daar de hoogste temperatuur ooit in Amerika gemeten. vandaag viel dus nog mee. We hadden niet zo'n hele lange reis voor de boeg, dus we waren rond half 6 in ons hotel. Daar hebben we nog even een bubbelbad genomen.

11e dag 17 augustus 2014

We zijn vandaag vanuit Las Vegas naar de grand canyon, de skywalk gereden. Alleen bij aankomst bleek dat je er geen foto's of films mocht maken. Dit heeft te maken met de traditie van de indianenstam, waarvan dit landgoed is. We moesten $ 75,00 per persoon betalen en dan geen foto's mogen maken. Nou dat hebben we toch maar niet gedaan. En we moesten er ook lang wachten, want je werd met een bus erheen gebracht, je mocht ook niet met eigen auto het terrein op, en die tijd wilden we eigenlijk gaan benutten in Las Vegas zelf. Dus hup weer terug! Eenmaal weer terug in Las Vegas zijn we begonnen op de strip bij Stratosphere. Dit is een 330 meter hoge toren. Waar vanuit je een heel mooi uitzicht hebt over Las Vegas. En helemaal bovenin mocht je een attractie kiezen. Ik vond het ronddraaien boven de grond wel voldoende spanning. Jessica en Leo zochten wat meer spanning op en kozen voor de rollercoaster die werd afgeschoten en tot stilstand kwam, 8 meter buiten de toren. Brrrrr. Daarna hebben we heel veel gelopen en veel hotels bezocht. Een van de mooie shows was de fonteinenshow bij Bellagio. We hebben New York, Parijs, Egypte en Venetiรซ op 1 dag bezocht. Ook hebben we lekkere M&M's gekocht in de M&M shop. Inmiddels is het alweer 0.15 uur en zijn we moe en gaar. Het was vandaag 47 graden.

10e dag 16 augustus 2014

In Panguitch zijn we begonnen met na het ontbijt even een korte wandeling te maken door het dorp. Het is zo'n typisch oud Amerikaans dorpje. Zij vierden hun 150 jarig bestaan. Dus niet zo heel oud. Daarna zijn we onze rit begonnen naar de gok- en lichtstad Las Vegas!!! Maar eerst een tussenstop in Zion National Park. Ook dit is weer een zeer indrukwekkend steen en rots verschijnsel. Alleen deze keer was het hoogtepunt een wandeling naar de kloof van de rotsen. We waren er bijna!!! Alleen daar werd ik helaas (ik denk) bevangen door de hitte. Ik werd heel,licht in mijn hoofd en durfde niet meer verder te gaan. Na even een rustpauze zijn we maar rustig terug gaan lopen. We hadden nog een reis van 3 uur voor de boeg. En zo maar uit het niets, was er een stad in de woestijn. We hebben ook steeds heel veel plezier van de update van onze TomTom. Want die brengt ons echt overal. Het hotel was zo gevonden. Daarna was het: Las Vegas here we come!!! Het is nu 0.10 uur, geen voeten meer over, maar heel veel gezien.

9e dag 15 augustus 2014

Vandaag is onze reis vervolgd van Page naar Bryce Canyon. Een paar feiten op een rij. We hebben de eerste 1500 mile erop zitten. We gaan vandaag weer een andere staat in, nl. Utah. En we maken een tijdsverschil van een uur mee. Die tijdsgrens ligt precies waar we slapen. We zijn vanmorgen rond 10.00 uur weer vertrokken, om een trip te maken naar de Bryce canyon. De route was weer spectaculair. Jessica zei wel aan het einde van de middag: ik wil niet alleen maar stenen zien, hoor!! Maar dat komt allemaal goed. De route in het Bryce Canyon park was 30 km met een aantal stops en uitkijkpunten. Ook hebben www nog een wandeling gemaakt naar het allerverste punt in de Canyon ( gelukkig maar 1,6 km). Ook hebben we onderweg nog wat herten gezien. Het grappige is dat we dachten dat we in de Bryce zouden slapen, maar we moesten toch nog een stukje verderop en we slapen in Panguitch. Een heel leuk oud stadje. Als ik morgen nog wat tijd over heb, zal ik er wat foto's maken.

8e dag 14 augustus 2014

Gisteren heb ik de blog niet kunnen bijwerken, want het internet was heel traag. Dus hierbij een dag later!! Vandaag hadden we een dag met zeer veel verschillen. We zijn gestart met een bezoek aan de sunset crater vulcano. Dit is een dode vulkaan. Heel raar is te zien hoe de lava is opgedroogd en zich een weg heeft getrokken. Daarna zijn we naar Waputiki village gegaan. Dit zijn de overblijfselen van een oud indiaans dorp. Hier zie je dat de steen heel erg rood is. Onze slaapplaats is Page. Daar wilden we een tour maken, maar alles was helaas volgeboekt. Toen zijn we er zelf maar op uit gegaan. We hebben een grote bocht in de Colorado River gezien, de Glen Canyon Dam. En we hadden uitzicht op de andere kant van de grand canyon. Ik ga zo proberen om de foto's erbij te zetten, maar als het niet lukt, dan houden jullie die nog tegoed.